טיולי אביב

אל הפריחות, הריחות והצבעים

טיול סובב כנרת

מסלולי הליכה, כנסיות ודגים

עכשיו בין עונת הגשמים לקיץ החם נהנה להלך קרוב לכנרת בשבילים של "סובב כנרת" שהוסדרו לאחרונה בקטעים נפרדים כמו: בין מעגן כפר נחום לבין גשר אריק , סמוך לקיבוץ האון , בין החופים הסמוכים לטבריה וגם הטיילת המחודשת של טבריה. אלו קטעי הליכה נוחים ומסומנים לקראת השלמת סובב כנרת כולו.

אפשר לגוון בביקור באחת הכנסיות המעניינות כמו דומוס גליליי, הר האושר או הכנסיה היוונית אורתודוכסית שעל שפת הכנרת, מגדלא והממצאים שנתגלו עם ביכנ"ס מהמאה ה-1 לספ' ושוק הדגים המלוחים של העיירה עד שנחרבה ע"י הרומאים.

אפשר לשלב בשייט בסירת עץ על הכנרת או בארוחת דגים טובה על שפת הכנרת.

אל פריחת הדובדבן בצפון הגולן

אל יער אודם, בריכת רם, הבניאס

בעונה זו של השנה צפון הגולן ובקעת יעפורי היפה נצבעים בצבעי הקשת של לבן- ורוד- סגול- לילך במטעי הפרי של התפוח, אפרסק, נקטרינה וגם דובדבן כמובן.

נעלה לישוב נמרוד לתצפית מרהיבה מעל עמק יעפורי ובירכת רם, נרד לשוטט בין מטעי הפרי להצטלם על רקע פריחת הדובדבן.

נטייל ברגל בין יער אודם לבירכת רם במסלול העובר בין חלקות מטע פורחות נהדרות כברקע נופי צפון הגולן והחרמון המושלג מלווים אותנו.

נבקר בפארק הוולקני החביב , בו נעסוק בתופעת הוולקניזם , נשמע על היווצרות הרי הגעש של הגולן,על התופעות הנלוות ונחזה בפרצופו גדול הממדים של האל וולקן.

לקינוח באחד מיקבי האזור: יקב פלטר, יקב בהט, יקב אודם, יקב אורטל וכו'

אל אצבע הגליל

בבית הקברות של כפר גלעדי נסייר בחלקה של אגודת "השומר" ונספר על דמויות מרתקות ועל תקופה מרתקת , באנדרטת האריה השואג נספר על טרומפלדור וחבריו, על אירועי תל חי ועל הפסל מלניקוב שיצר את ההנצחה הראשונה ותרם למיתוס של תל חי. גם נזכה בתצפית יפה על העמק והגולן.

נמשיך בנסיעה ברכב הפרטי ב"דרך נוף רכס הרי נפתלי" עם תצפיות יפות, מסלולי הליכה רגלית קצרה, חניוני פיקניק. הדרך עוברת בחורשות קק"ל וגם חורש ים תיכוני עם פריחה נפלאה של רקפות, כלניות ועוד.

עד לחגווי יפתח, סדקי סלע מרשימים בתוך החורש, הרפתקה לקטנים ולגדולים.

נשלים את סיורנו בביקור ב"מוזיאון הרעות" בנבי יושע.

אל מרכז הגולן – 50 שנה ועוד 2000

אל מרכז הגולן –
50 שנה ועוד 2000

תק' המשנה והתלמוד וגם יין, בירה ושמן זית. אום אל קנאטיר – אם הקשתות או דהיום שמו "עין קשתות".  אתר מרשים של כפר יהודי תלמודי מלפני כ-1500 שנה בו נעשתה עבודה ארכיאולוגית ייחודית של חשיפה ושיחזור מלא של בית הכנסת של אז. פתיחת האתר המוסדר למבקרים צפוי בסוף הקיץ.

מפגש עם זוג חקלאים מחברי מושב גבעת יואב שיארחו בחצר המטופחת של ביתם עם קפה ועוגה טעימה וגם סיפורים על ימים ראשונים לפני 50 שנה ועל חקלאות מתקדמת וגידולים אקזוטיים וטעימים .

מעיינות סלוקייה – טיול חביב באתר אשר מטופח ופתוח לקהל ע"י מפעל מי עדן שבקצרין. בקצרין לקינוח אפשר לטעום יין משובח בייקבי הגולן, בירה במבשלת הגולן ושמן זית בבית הבד של הגולן.

מעורב גלילי - אל חורפיש, פסוטה ושתולה

דרוזים בחורפיש – באתר המקודש לדרוזים נבי סבלן גם תצפית מדהימה, גם קבר מקודש וגם שיחה עם איש המקום, אפשר גם לסייר בגרעין הכפר הישן, לבקר במועדון נשים יזמיות "רוקמות בתחרה", להכיר את "כפר הילדים" הדרוזי . ארוחה דרוזית ביתית וטובה.

נוצרים בפסוטה – כפר נוצרי ציורי קרוב לכביש הצפון, כמו שמורת טבע אנושית, עם קהילה של יוונים קתולים שמטפחים כפר נאה וציורי עם השכלה אקדמאית, מצב כלכלי טוב, סמטאות גרעין הכפר העתיק מטופחות ונאות, כנסיה חדשה ועתיקה, מעיין הכפר. "בית רימה" בו ניפגש עם אישה מדהימה שהחליטה להקים את ביתה ומשפחתה דוקא בכפר אבותיה, חזרה ומשקיעה ממרצה והונה בבני הנוער ובנשות הכפר.

גם אמן הברזל וליד חורי שמארח בסדנא שלו ומציג את אמנותו גם כאן וגם בחו"ל .

ארוחה ביתית מצוינת ועוד ועוד .

העדה הכורדית בשתולה – מושב של העדה הכורדית שהוקם על גבול הצפון . חיים לא קלים אך סביב חורש ים תיכוני עשיר, שבילי טיול קסומים, חניוני קק"ל נעימים, ציורי קיר מרהיבים שצוירו במיזם של "קירות מדברים" ביוזמת תושבי הכפר שאירחו אצלם אמנים מחו"ל שציירו ציורים מרהיבים על קירות חומת הבטון של גבול הצפון. אופטימיות במקום של מחלוקות ומלחמות.  

מפגש עם "שולה משתולה" בת העדה הכורדית שמארחת בביתה ומספרת את סיפור עדתה ומשפחתה בחן ובהומור, מלווה בפיוט מבית אבא וארוחה כורדית משובחת.

תרצה ניב | מורת דרך
טיולי אביב
תרצה ניב | מורת דרך
טיולי אביב
תרצה ניב | מורת דרך
טיולי אביב
תרצה ניב | מורת דרך
טיולי אביב
טיולי אביב
תרצה ניב | מורת דרך
תרצה ניב | מורת דרך
טיולי אביב